16 Ocak 2009 Cuma

Bebek DVD leri zararlıymış....


Dün gatede okuduğum bir haber bayağı şaşırttı beni, araştırmaya göre "Baby Einstein", "Brainy Baby" ve bizdeki versiyonuyla "Dahi Bebek" gibi bebeklerin hafıza ve dil gelişimlerini güçlendirmek için üretilmiş videoların bebeklere yarardan çok zarar verdiği belirtilmiş.


İngilterde yayınlanan Daily Mail gazetesinin haberine göre yapılan 80 araştırmanın değerlendirilmesi sonucu , küçükken çok TV izlemek hiperaktivite ve unutkanlık ihtimalini arttırıyormuş.


Bir başka araştırma, söz konusu DVD leri izleyen 7 ila 16 aylık bebeklerin, TV izlemeyen akranlarına göre daha az kelime bildiğini saptamış. DVD yada TV başında geçirilen her 1 saat 6 kelime daha az öğrenilmesine yol açıyormuş.


Daha ne duyacağız kimbilir neye inanacağımı şaşırıyorum bazen. Gerçi benim oğlum bunların hiç birisiyle ilgilenmedi çok eğlenceli ve bebeklere hitap etmesine rağmen "BABY EİNSTEİN" onun dikkatini 4 sn den fazla çekmedi. Allah a şükür televizyonda izlemezdi ama 6 - 7 aylıkken çok rahat anne-baba-dede-mama-bubu (Su) diyebilirdi.
Eğitici programlarda yok değil aslında var tabi ki özellikle ben TRT ÇOCUK kanalına bayılıyorum. O kadar dikkatli seçilen programlar ve çizgi filmler varki, hiç rastlamadım kötü bir kelimeye yada ölüm kalım savaşlarına. ( Akşam yemeği öncesi ve sonrası 6-8 arası oğlumla oturup izliyorum da. )
Bu arada oğlumun en sevdiği çizgi filmleride eklemek istiyorum belki büyüyünce gösterme imkanım olabilir.

0 yorum:

links

About This Blog

links

About This Blog

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP